Russia declares nine US media
outlets ‘foreign agents’

Image copyright GETTY IMAGESImage caption RT has been ordered to register
as a foreign agent in the US
Russia has declared nine US media outlets, including Voice of America and Radio

Liberty, to be foreign agents.

The new law that makes it possible for foreign media to be declared foreign
agents was rushed through the Russian parliament last month.

It means the media outlets have to declare their source of funding.

The move is in retaliation for the US justice department ordering the Russian
channels RT and Sputnik to register as foreign agents there.

US intelligence agencies have accused RT of being involved in a campaign of
Russian interference in last year’s US presidential election.

The broadcaster denies the claim.

= Russia: The ‘cloud’ over the Trump White House
= How Russian bots appear in your timeline


https://www.garnertedarmstrong.org/russia-declares-nine-us-media-outlets-foreign-agents/
https://www.garnertedarmstrong.org/russia-declares-nine-us-media-outlets-foreign-agents/
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-38966846
http://www.bbc.co.uk/news/technology-41982569

Image copyright EPA
Image captionThe proposal was approved by Russia’s lower house of parliament,
the State Duma

By law, the nine media organisations listed by the Russian justice ministry will
have to brand their output as the work of “foreign agents” - and disclose their
source of funding.

Any “malicious” failure to comply could lead to fines or imprisonment of up to two
years.

A similar law, targeting charities and other civil society groups, already exists.

Voice of America and Radio Free Europe/Radio Liberty are funded by the US
government. Seven other media outlets affiliated to them will also have to label
themselves foreign agents.

It was a response to the US branch of Kremlin-funded broadcaster RT being
required to register in America as a foreign agent. Russia’s lower house of
parliament, the Duma, has also indicated it will bar several US media
organisations from accessing parliament.

The list of nine media outlets includes websites, radio and television stations run
by the two US government-funded broadcasters which target the North Caucasus
and Crimea.



Some of their broadcasts are in the Tatar and Bashkir languages.

Source: http://www.bbc.com/news/world-europe-42234582

[Disclaimer]


http://www.bbc.com/news/world-europe-42234582
http://www.garnertedarmstrong.org/news/disclaimer/

